Caka - Nails, photos and fun!

Alla inlägg under december 2011

Av Alva - 23 december 2011 17:57

Hej!
För det första så måste jag säga att jag inte slutat blogga! Jag tog bara en paus på grund av allt julstök, men nu såhär dagen innan så måste jag hälsa alla som fortfarande tittar in, det visade sig vara väldigt många till min glädje, en supergod jul! Och ifall du inte firar jul så önskar jag ett underbart lov ^-^


Ja, nu har nästan alla paket placerats under granen och jag är så förväntansfull! Jag har nog lyckats lista ut vad några saker är, haha ;) Typiskt mig att skaka och klämma på paketen.


Men ni hoppas jag att jag får en ordentlig sömn! Jag brukar sova dåligt och kort dagen till julafton, ibland kommer jag på mig själv med att kolla julstrumpan vid klockan tre! Åh...


Men ha en superjul!


Kärlek

//Alva

Av Alva - 15 december 2011 18:26

Hej!

Förlåt för att jag inte skrivit på två hela dagar. I förrgår så hade jag fullt upp med festan på pappas jobb! Jättegott, men jag hade så fullt upp att jag glömde att fota. Men det fanns massor olika maträtter, till exempel sushi och macarones!

Igår så var jag och tittade på kameror med farfar och farmor och sedan bakade jag och farmor en jättegod rulltårta! Sedan hade jag inte så mycket tid över till mer än att duscha ^-^


Idag så var jag med Anna <3 Vi hade såå kul och vi måste ses snart igen!


Aja, idag ska jag fixa med lite till talangjakten och för hoppningsvis måla naglarna med ^^

 

Kärlek

//Alva

Av Alva - 12 december 2011 19:36

Hej!
Idag var Ida här och vi har haft kul ^^ Till middag åt vi vårrullar, och det fick mig att tänka på ett band vi gjorde på musiken i skolan som hette Färska Vårrullar, hihi ;) Jag tror att det är nedlagt nu, men man vet ju aldrig...

 

Ska måla naglarna på mamma idag när hon kommer hem. Får vänte lite till. Lyssnar på julmusik sålänge, och ska kanske se nån film (dansfilm!). Men ja, jag ska nog måla något lite diskret, bilder kommer om hon tillåter det ^^ Och en sak till, imorgon är det julfest på pappas jobb. Älskar maten där, för detär knytkalas och det finns så många utlänningar där, och som de flesta här vet så älskar jag utländsk mat, särskilt asiatisk!

 

Skriver till er senare, ha en bra kväll!


Kärlek

//Alva

Av Alva - 11 december 2011 20:17

Hej!
Jag sitter i soffan efter en rolig dag med mormor och morfar och har pepparkaksdoft i hela huset! Underbart ^^


Jag ser iallafall på Streetdance, en jättebra film med coola kläder och cool dans. När jag ser på den så blir jag glad att jag kan dansa bra, och har gjort det sedan jag var 3 år tror jag. Men filmen får mig även att vela ändra klädstil och liksom allt. Ett hett tips är att kolla in den!!

 

Tills vidare, ha det bra med skola imorgon och allt, och njut av kvällens ledighet ^^


Kärlek

//Alva

Av Alva - 10 december 2011 21:48

Hej!

Hahaha, nu har jag gjort något roligt eftersom jag inte hade så mycket att göra (innan vi började med julkola, pepparkaksdeg och julklappsinslagning), så jag har sminkat mig lite. Gjorde även en stjärna vid vänstra ögat, och det är ögat ni får se nu. Förresten, det är dåligt ljus!

  

Yes, that's my eye ^^


 Kärlek

//Alva

Av Alva - 10 december 2011 18:14

Hej!

Idag har jag varit och julshoppat i stan. Åt på Taste Of Thai, supergott!


Har mest handlar julklappar, så de kan jag inte visa, men sedan så handlade jag en ansiktsmask från Lush till mig själv, Ocean Salt 250 gram för 199:- Ska testa den idag tror jag ^^

       


Ha det så bra!


Kärlek

//Alva

Av Alva - 9 december 2011 16:26

Hej!
Målade ju naglarna igår eller förrgår som ni vet, och nu ska ni få se bilderna.


Bered er på en chock! Bilderna är skämmiga på grund av det dåliga kvällsljuset. Mina händer ser helt skadade ut :(

      

 

Hörs!!

 

Kärlek

//Alva

Av Alva - 8 december 2011 06:55

Hej!

Nu skriver jag bara en liten uppdatering innan jag ska till skolan. Målade naglarna igår, men eftersom datorns internet typ inte funkar så kan jag inte ladda ner bilderna just nu(skriver från laptopen nu).


Inget speciellt i skolan idag tror jag. En läxa ska in bara, och så är det en hyfsat kort dag.


Kärlek

//Alva

Presentation

Jag skriver om allt som jag tycker är kul :)

Kärlek
//Alva

Fråga mig

6 besvarade frågor

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Översättning ^.^


Ovido - Quiz & Flashcards